Despre mine

Fotografia mea
Murani, Timis, Romania
După cum credeţi sunt creţ, înalt şi văd lumea în felul meu

duminică, 15 ianuarie 2012

Motorină

      Unii dintre voi ştiţi că motorina se tot scumpeşte, nu îmi convine pentru că sunt un fan al motorinei şi maşina mea merge pe motorină, deci sunt direct afectat. Dar sunt motive bine întemeiate pentru aceste scumpiri. Lăsăm teoria conspiraţiei deoparte, care eu o consider adevărată, dar nu este un factor aşa de important în preţul motorinei, oricum dacă companiile petroliere din România au fost amendate de abia după 3 ani de când au complotat la scoaterea unui sortiment de combustibil de pe piaţă, cât ar dura un proces pentru scumpire nejustificată?
       Preţul combustibililor este dictat de costul de producţie, costul transportului şi taxe. Odată este taxa impusă în UE de 8% pentru motorină, acciza de 4.4% în România şi TVA-ul. Taxele reprezintă o mare parte din preţ, dar au un rol bine stabilit.
       Taxa impusă de UE este pusă într-un fond separat care este folosit numai pentru dezvoltarea unei infrastructuri pentru maşinile cu combustibili alternativi ( ex. hidrogen, electrice, biodiesel, etc. ), acciza se duce la ministerul transporturilor, care face o treabă tare bună cu ei şi menţine drumurile într-o stare excepţională ( să nu menţionăm restul taxelor pe care le încasează ), iar TVA-ul este folosit la salarii, alte investiţi şi cel mai important, la bună starea conducătorilor noştri.
       Nu aceasta este cea mai mare problemă pe care o am eu, problema este că combustibilul solid se termină, cazul cel mai realist ar fi că în 2015 producţia de petrol nu va mai ţine pasul cu cererea. Transportul de alimente şi bunuri se bazează aproape numai pe motorină. Sunt curios cum va fi această trecere de la motorină/ benzină la alţi combustibili? Ce se va întâmpla cu maşinile noastre, mai ales că producerea unei cantităţi de biodiesel care să acopere cererea este imposibilă. Vom arunca maşinile ce le aveam acum sau le vom converti?
       Chiar dacă sună foarte rău, eu fiind optimist văd partea plină a paharului, oamenii sunt obligaţi să devină eco, adică calitatea aerului se va îmbunătăţii, în prima perioadă a tranziţiei de la maşinile clasice ( cred că pot să le numesc deja clasice ) la cele pe combustibili alternativi vor apărea destui biciclişti, sau oameni care vor merge pe jos mai mult, deci populaţia va fi mai sănătoasă. Mâncarea nu va mai fi transportată de la distanţe aşa de mari, astfel agricultorii locali vor fi şi ei încurajaţi.
       În cele din urmă, rămâne o singură întrebare, care va fi combustibilul viitorului?


P.S. Îmi place soluţia lui foarte mult şi ştie despre ce vorbeşte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu